torsdag 1 december 2016

Lucka nummer 1

Lucka nummer 1: Vad är din drömbild av julafton i år? 

I år är faktiskt första julafton då vi inte skall ha några julklappar, och jag längtar mer än någonsin! I år hoppas jag på att kunna spela Bingolotto (som jag aldrig gjort förr, dessutom) tillsammans med mamma och pappa under uppesittarkvällen. I reklampauserna skall jag smyga ned i källaren och roffa åt mig lite julgodis som jag gjort tidigare under dagen. 

På julafton är det maxat familjemys, jullunch, julmiddag, några slöa timmar framför julfilmer på Netflix och Kalle Anka vid 15.00 som gäller. En promenad, förhoppningsvis i snö. Kanske lite sällskapsspel, och MASSOR av julmust! Är det någonting jag verkligen njuter av på julen är det clementiner och julmust. 

Men framförallt hoppas jag på att alla får vara friska och njuta av julen. Att vi får ta hand om varandra och bara andas in lugnet. Slippa stressen, slappna av. Min mor blir gärna stressad under jul men i år skall jag göra allt i världen för att det inte skall bli så! Julen skall ju vara en fridfull afton. 

Detta är lucka ett i Kajsons julkalender. Haka på ni med, och ha en förbannat fin jul i år! Försök att släppa pressen och bara njut! 💗😍




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar