lördag 1 oktober 2016

Crazi kruklady





Ja, men ja! Guilty as charged! Jag älskar växter, tycker mindre om blommor eftersom de bara dör. Jämt. De kan inte göra någonting annat än dö, eftersom de är OMÖJLIGA att hålla vid liv. Deprimerande! Så jag har hittills bara ägt grönväxter som liksom litegrann sköter sig själva. Mitt senaste inköp var för några veckor sedan; någon typ av kaktus (som jag inte kommer ihåg namnet på, jungle-någonting, om det ens ÄR en kaktus?!) och en U-N-D-E-R-B-A-R kruka till den! Inköpt på Växthuset Linds här i Visby för 213 pengar tillsammans. 

Jag brukar inte gilla sådana knasiga krukor eller liknande i hemmet, men jag föll pladask för denna (annars skall allt helst vara vitt, tyvärr). Den känns annorlunda liksom, och alla färger som finns på den går perfekt ihop. Dessutom passar den enormt bra till orange, vilket är lite av ett tema i vårt fönster i stora rummet. Nu har det kommit fler skott så uppenbarligen har jag inte misskött den totalt, vilket är bra. Tar man död på en växt som denna skall man nog avsäga sig allt typ av ansvar, på alla plan, alla kategorier. För mänsklighetens skull... 

Men OM växten mot all förmodan skulle dö, då skall jag sätta ett blockljus i krukan. Love it!

1 kommentar:

  1. Alltså vad fin den växten var. Jag har bara liknade i vårat sovrum, håller i all evighet och är fina dessutom :)

    SvaraRadera