lördag 24 september 2016

Stressar ihjäl mig!

Kände att jag ville göra en liten snabb uppdatering här. Återigen har jag varit sjukt frånvarande. Det kan ju bero på att jag de senaste tre veckorna stressat så in åt helvete med skolarbete. Hade nämligen två muntliga presentationer, en fördjupning, en hemtentamen och en rapport att traggla mig igenom. På tre (TRE! T-R-E!) veckor! Snittade väl 16h/dag och maxade en dag med 18h. Det är inte sunt att utsätta sig själv för någonting sådant. Hjärnan är som en deg och någon sömn blir det inte heller tal om, så den hinner liksom aldrig återhämta sig. Jag fick högsta betyg på allt, en riktig fullpott med andra ord, men jag vet ärligt talat inte om det är värt det. Inte en jävel kommer bry sig om mina betyg sen när jag skall ut på arbetsmarknaden, ändå är de SÅ viktiga för mig. 

Jag har någon slags hatkärlek till betyg; ett bra betyg gör mig ruskigt motiverad, samtidigt som de sänker mig då jag sätter en sådan press på mig själv att jag går in i någon typ av omänsklig form där det inte finns några gränser. Ganska sjukt, egentligen. Att jag kan bli ett sådant monster. Hoppas på att kunna tagga ned lite om några veckor. Kanske hinna med lite fritid. Det låter som något, det! Idag till exempel har jag faktiskt läst en bok som inte är kurslitteratur, medan jag varit i tvättstugan 6h eftersom jag inte hunnit tvätta på tre veckor...

... CUT ME SOME SLACK, BRAIN! 

This is just... the god damn truth, y'all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar