söndag 28 augusti 2016

På plats...

... i nya lägenheten! Det har varit några intensiva dagar sedan i torsdags men nu är lägenheten faktiskt helt färdig. Vi fixade det mesta redan dag ett; hämta nyckel, flytta in allt vi hade med från fastlandet, tömma förrådet till förra lägenheten, flytta in allt från det förrådet till nya lägenheten, hämta sängen på Mio, hämta en soffa (12 mil t/r, fml) och köksstolar här i Visby, flytta in alla dessa grejer och ställa i ordning det mesta, montera alla möbler... dag ett, alltså. Vi höll seriöst igång mellan 07.00-01.00 och jag har aldrig varit så trött i hela mitt jävla liv! Fredag, lördag och söndag gick åt till att inhandla sådant som fattades och liksom forma lägenheten och bära upp allt till förrådet. Det har varit INTENSIVT(!) men förstås också väldigt kul! 

Jag kan inte beskriva hur jävla hemma jag känner mig! Det här känns inte ens som en studentlägenhet nu, där man är några år för att man "inte har råd med någonting bättre" eftersom ekonomin inte tillåter. Det känns som en riktig, ombonad och varm lägenhet där det finns rum för att trivas. Det är en fantastisk känsla, att känna sig så trygg. Så lugn som jag är inombords ikväll, när jag sitter i mitt hem med mina möbler och levande ljus spridda i varje rum, har jag inte varit på säkert 2-3 år. Hade glömt hur det kändes att vara på riktigt avslappnad. Ganska sjukt, egentligen. Här kommer jag trivas, sååå fint. <3 

Imorgon börjar skolan och jag är supertaggad! Så nu skall jag duscha och krypa ned under täcket. Bjur på lite bilder här nedan, men helheten kommer senare när jag har min systemkamera och vidvinkelobjektivet (som jag såklart glömde på fastlandet). En liten sneakpeak skall ni väl ha i alla fall! (JAG ÄR SÅ NÖJD MED ALLT!) 


Desperat försök att dölja Henkes LAN-kabel, görs bäst med en matta. Som han valde (han valde bra, det måste jag säga). 

Gardinerna åkte upp först igår eftermiddag - lagom i klang med eftermiddagssolen. Lägenheten badade i ett varmt ljus och det var bara supermysigt! 

Mitt kontor/vårt sovrum - looooove it! Sängen är f a n t a s t i s k ! Pisa kontinentalsäng från Mio. 

Hittade en superball kakeldekor på Garage1 i Visby. Min favoritaffär, ever. Jag kan gå där i timmar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar