lördag 20 augusti 2016

Bordsrenovering och ny lya

Ja, men supjise supjise! Ny lya, igen. En lya som jag försökt få tag på i sisådär två år; en tvååååa! 3,5 år i kö och vi flyttar in den 25:e augusti. Det är en liten tvåa, 40 kvm, men det är en tvåa! *happydance* Eftersom den är omöblerad till skillnad från andra studentlyor så har vi varit tvungna att fixa möbler, någonting som tagit upp min tid sedan vi kom hem från London (det var två smärtsamma veckor i väntan på besked från Gotlandshem). Nu är faktiskt allt fixat! Soffa, soffbord, sängbord, sänggavel, säng (kontinentalsäng från Mio, i mitt hjärta!), matbord, stolar... rubbet! 

Jag hade inget skrivbord sedan tidigare, förutom ett sketet ett från IKEA vars livslängd i princip är förbrukad. Men så en dag gick jag ned i källaren för att se om det kanske fanns någonting där som kunde vara intressant (hobbyrummet är smockat med möbler) och hittade syrrans gamla, superfina, i princip nya skrivbord med tre lådor i EK. I eeeeeek. Och det bara stod där och samlade damm! Jag gillade inte färgen så jag beslutade mig ganska snart för att påbörja "Uppdrag Renovering". Det har varit ett himla slipande och "målande" (det är ju inte målat, men kommer bannemig inte ihåg vad det heter, det är ju mer som en betsning liksom). Igår var allt slipande och "målande" färdigt, så nu är det enbart vaxning kvar vilket jag hoppas på att hinna med under morgondagen. Jag har även målat om ett gammalt slitet nattduksbord som skall få följa med. 

Men jag är kär i resultatet och i bordet. Det är bastant och blir himla snyggt, sedan älskar jag att det finns tre lådor också. Förvaring är alltid bra! 

Precis efter lager två. Sååå nöjd! Skrivbordet är matt, vilket inte riktigt syns på bilden. Kommer såklart en bild när det står i lägenheten senare. Kommer bli sååå fint! 

Den ursprungliga "färgen". Hur tråkig som helst.

Slipa ben i pannrummet när vädret inte tillåter en utomhusvistelse... Dirty work! 
P3 Dokumentär - Jönköpingskravallerna 1948 i öronen. Slipa, slipa, slipa! 
Nu vill jag bara flytta in! Längtar sååå mycket efter ön och att få ställa i ordning allt i lyan. Det kommer bli sååå bra. <3 På onsdag bär det av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar